23.7.2013

DAMN CUPCAKES

Mä en osaa leipoa. Mä en osaa mitään. En aio enää ikinä tehdä yhtään mitään. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, Oon niin epäonnistunut! Antakaa mulle pullo viiniä ja sulkeudun makkariin!

Nää oli ekat ajatukset tänään, kun vilkaisin uuniin.
Päätin taas leipoa cupcakeja. Tai niitä kotoisampia muffinsseja. Ja taas kerran ne meni ihan vituralleen!

Ajattelin vielä seuraavani piirun tarkasti reseptiä, ihan mittojen kanssa.
Ja taas kerran kaaduin siihen samaa. Kyllä sitä leivinjauhetta vaan kannattaisi laittaa se reseptin neuvoma määrä! Oikeesti.

Mutta kun on aina pakko alkaa säveltämään ja miettimään, että "kyllä mä tiedän paremmin" ja "enemmän leivinjauhetta = isommat cupcaket". Ei.

Tässä vaiheessa kaikki oli vielä hyvin
Ohjeeksi valitsin Simply Delicious -blogin mustikkamuffinssiohjeen. Ohje oli ihan loistavan kuuloinen ja tykkäsin piimä-ideasta. Taikina maistuikin ihan loistavalla, mutta vika kävi siinä kohdassa, kun mun mielestä neljää teelusikkaa leivinjauhe ei vaan oo tarpeeksi! Joten ihan viimehetkellä lisäsin vielä teelusikallisen. God knows why... Täytin myös suositellun 2/3 muffinssikupista asemesta koko kupin. Täyttäkää siis vaan se 2/3! Ja oikeesti se leivinohjeen määrä on ihan syystä 4 tl!

No, kaiken kaikkiaan resepti on loistava, kiitos Simply Delicious, ja muffinssit maistuvat tosi hyville. Eivät vaan yhtään yhtään miellytä mun esteettistä silmää, joka on mun mielestä se tärkein osa cupcakeja.

tälläisinä lähtivät uuniin

Stailaus ja oikea kuvakulma

Mitä tehdä kun ruoka näyttää rumalta? Kannattaa kokeilla eläinkuosia,

Pelastaakseni vähän silmiä noilta rumiluksilta, tein päällysteeksi ihan extrahelpon kuorrutteen:

Purkki kermaviiliä
1,5 rkl sokeria
0,5 tl vaniljasokeria
3 rkl kookoshiutaleita

Kuorrute ei ole ole turhan makea joten taittaa hyvin muffinssien makeutta. 
Ja peittää ruman ulkonäön. 

YO.

2 kommenttia: